onsdag 9 november 2016

Ut i den kalla naturen

Igår tog jag Dan Tommis råd för att komma igång med processen och inte känna mig låst och gick ut i skogen, med lite garn och lite andra saker som jag tog hemifrån. Visste inte vad jag skulle göra och vandrade runt i skogen och lät det komma till mig. Det var väldigt kallt och jag hade inga handskar med mig :/

Det första jag gjorde var att trä garn runt ett träd som hade fallit. Jag blev inte så nöjd. Kände att detta var inget jag ville fortsätta med. Blev för enkelt, för lite liksom.



Sen så tog jag en tom glasflaska som jag hade hemma och hade gjort en lykta av. Dekorerade den lite och letade efter ett träd jag hade kunnat sätta upp den i. 



Jag hände upp den med garn i ett träd, men efter bara några sekunder så föll den eftersom lågan brände sönder garnet. Så då tejpade jag den till ett träd istället.


En dam som var ute och gick med hunden kom förbi och frågade vad jag gjorde. Hon tyckte att det hela skulle bli roligt och trevligt för folk att se när de gick förbi. Jag gick hem och återvände en timma senare för att se hur det såg ut i mörkret. Men då hade ljuset slocknat... Och jag lyckades inte tända det igen för att jag var för kall och hade inte något att stå på för att nå upp. Så jag ska dit idag igen när det blir mörkt och tända det igen. Men jag behöver nog göra lite fler sådana här saker, kanske mer inomhus, innan jag hittar min väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar